Popular Posts

Friday, February 18, 2011

Seni Beladiri dan Bela diri ku

Ada yg berkata ak sombong atau tunjuk pandai..mungkin ada benarnya.tetapi mengapa mereka tidak berkata begitu pada yg main takraw atau badminton di dewan? sama jer kan? atau x kata pun pada jackie chan,bruce lee dan jet li? sedangkan mereka sudah tentu jauh lebih handal dr aku.oleh kerana aku tidak mempunyai bakat atau pun dgn lebih tepat,tidak berminat dgn sukan lain melainkan seni beladiri.namun ak x pun masuk MASUM walau da berkali2 diajak.bukanla ak nk tunjuk terer.x terer pon..ak just men seni beladiri kerna itulah antara time yg aku dapat ketenangan dan aku rasa happy dpt melakukan gerakan2 tersebut.maka,aku x nk menjadi seorang yg brutal atau panas baran atau jenis ske pukul org.aku nk wujudkan persepsi dlm diriku bahawa seni beladiri is one of the way to reach calmness...salah ker?kalau latihan adalah efektif,latihla sendiri murid2 anda..kan?

No comments:

Post a Comment